Entegre Yapımızla Sürdürülebilir Büyüme

İletişim ve teknoloji hizmetlerimizi satış noktalarımızdan çağrı merkezlerimize entegre bir şekilde sunmayı hedefliyoruz.

ENTEGRE BİR ŞİRKET OLARAK TURKCELL

Entegre bir şirket olarak Turkcell

2015 yılında bireysel ve kurumsal müşterilerimizin beklentilerini karşılamak için mobil, sabit ve genişbant servislerimizin tamamını bütünleşik ve koordineli sunabilmek amacıyla işlerimizi uçtan uca yeniden yapılandırdık.

Entegre iletişim ve teknoloji hizmetlerimizi ve müşterilerimizin Turkcell’de yaşadığı deneyimi, satış noktalarımızdan çağrı merkezlerimize, bütünsel tekliflerden satış sonrası hizmetlerimize kadar, uçtan uca sunarak müşteri bağlılığını, rekabet gücümüzü ve operasyonel verimliliğimizi artırmayı ve bu sayede sürdürülebilir büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Mobil pazardaki lider konumumuz müşterilerimize sağlayacağımız bütünleşik yeni servislerimizi daha hızlı penetre etmemizi sağlarken, sabit pazardaki lideri zorlayan ve TV pazarına yeni giren bir oyuncu olmamız bu pazarlardaki büyüme potansiyelimizi destekliyor.

Önümüzdeki dönemlerde güçlü 4.5G ve fiber şebekemizin de desteğiyle Türkiye’nin ve bölgenin önde gelen entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan konumumuzu güçlendireceğimize inanıyoruz.

Entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan bir şirket olarak;

  • Müşterilerimize mobil internet, sabit internet, TV ve diğer medya servislerini birlikte alabilecekleri bütünsel teklifler sunacağız.
  • Müşterilerimiz bu ürünleri tüm satış noktalarımızdan satın alabilecekler.
  • Çağrı merkezlerimiz ve satış sonrası hizmetlerimiz tekleşecek.
  • Tercih eden müşterilerimize tek fatura sunabileceğiz.

TÜRKİYE’DEKİ GÜÇLENEN KONUMUMUZ

Mobil, sabit genişbant ve TV ürünlerimizle müşterilerimizin iletişim ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılıyoruz.

Türkiye’de mobil, sabit genişbant ve TV ürünlerimizle bireysel ve kurumsal müşterilerimize hizmet veriyoruz.

2015 yılında mobil pazarda 34,0 milyon müşterimizle pazar lideri konumumuzu koruduk. Sabit genişbantta 1,5 milyon müşteriye ulaşarak hızlı büyümemizi sürdürdük. Yaklaşık bir yıl önce müşterilerimize sunduğumuz Turkcell TV+ ürünümüzü kullanan müşteri sayımız 558 bine ulaştı.

Müşteri Sayıları
Müşteri Sayıları

Mobil segmentte üstün şebeke kalitemiz ve yenilikçi ürün ve servislerimizle faturalı müşteri bazımızı artırmaya devam ettik. Yıllık 1,4 milyon artışla 16,6 milyona ulaşan faturalı müşterilerimiz toplam mobil müşteri bazımızın %49’unu oluşturuyor.

2015 yılında müşterilerimizin artan mobil internet ihtiyacını karşılamaya yönelik yüksek kotalı paketlerimizi çeşitlendirdik. Faturalı müşterilerimize yönelik verdiğimiz “İnterneti Bol” paketlerle ve Hazır Kart müşterilerimize sunduğumuz “İnternete Doyuran” paketlerle internet keyfini bol bol yaşamalarını sağladık. Yeni tanıştırma kampanyalarıyla mobil internet kullanıcı sayımızı artırdık. Müşterilerimizin paket aşımında bilgilendirme aksiyonlarımız ve devreye giren Turkcell Aşım Çözümü ile müşteri memnuniyetini artırdık.

Müşterimize yine en iyi hizmeti verebilmek için yatırımlarımıza tüm hızıyla devam ettik. Yapılan 4.5G yetkilendirme ihalesinde kullanım hakkını elde ettiğimiz frekanslar sayesinde, 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren müşterilerimize Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile 375 Mbps mobil internet hızını sunabilen tek mobil operatör olacağız.

Müşterilerimizin hızla artan internet ihtiyaçlarına, entegre iletişim altyapımız ve teknolojik hizmetlerimiz sayesinde sabit genişbant ürünlerimizle cevap verdik. Fiber, VDSL ve ADSL kampanyalarımız ile müşterilerimize ışık hızında internet deneyimi yaşatmaya devam ettik.

Fiber ve ADSL müşterilerden oluşan sabit genişbant müşteri sayımız 329 bin artışla 1,5 milyona ulaşırken, bunların 899 bini fiber hızını tercih etti. Turkcell TV+ ürünümüzle birlikte sunduğumuz üçlü tekliflerle müşteri kazanımına devam ettik. Fiber müşterilerimize sunduğumuz Turkcell TV+ hizmetini, sabit internet ve sabit ses hizmetlerine ek olarak satın alan müşteri sayımızın genişbant müşteri bazımız içindeki oranı %23 oldu.

899 bin fiber müşteri

%23 üçlü teklif

Bireysel ve kurumsal müşterilerimizin farklı alanlardaki ihtiyaçlarını, birçok servis ve uygulama ile yüksek teknolojimizi kolay kullanım deneyimi ile birleştirerek sunuyoruz. BiP, Akıllı Depo, Turkcell Müzik gibi öne çıkan servislerimizle müşterilerimizin hayatlarını zenginleştiriyoruz.

Şebekemizdeki akıllı cihaz sayısını bu yıl 3,4 milyon artırarak %52 akıllı cihaz penetrasyonu hedefimize ulaştık. Dağıtım kanallarındaki geniş cihaz portföyü ve bu portföye eklenen T50 ve T60 markalı akıllı telefonlar, çeşitli teklif ve kampanyalarla bu artış sağlandı.

Akıllı cihaz kullanan müşterilerimizin sayısı artmaya devam ediyor.

Akıllı Cihaz Penetrasyonu
Akıllı Cihaz Penetrasyonu
Data Gelirleri (Milyon TL)
Data Gelirleri (Milyon TL)

 

YENİ NESİL PAZARLAMA ANLAYIŞIMIZ

Teknoloji ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını iyi analiz ederek verimli, değer odaklı ve gerçek zamanlı teklifler sunduğumuz yeni pazarlama yaklaşımımız üç ana başlıktan oluşuyor:

Yeni Nesil Pazarlama Anlayışımız

ETKİN SEGMENT YÖNETİMİ

Bireysel işimizi müşterilerimizin davranışlarına göre 8 ayrı segmentte yönetiyoruz. Premium ve platinum, gençler, profesyoneller, ev kadınları, engelliler, çiftçiler, kamu ve altın yaşlar diye adlandırdığımız segmentlerimiz ile bireysel müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi anlayıp, onların isteklerine en iyi şekilde cevap vermek için çalışıyoruz. Etkin segment yönetimiyle ihtiyaca yönelik teklifler sunarak, müşterilerimizin memnuniyetlerini ve bağlılıklarını artırmayı hedefliyoruz.

YENİLİKÇİ SERVİSLERİMİZ

Müşterilerimize sunduğumuz ürün ve servisler ile günlük yaşamlarında teknolojiyi daha fazla kullanmalarını sağlıyor, hayatlarını kolaylaştırıyoruz.

Turkcell TV+: Geleceğin TV Platformu

Bir yıl önce sunmaya başladığımız Turkcell TV+ sayesinde müşterilerimiz evden, cepten, tabletten ve bilgisayardan yeni nesil TV deneyimliyor.

600 bin müşteri
9,6 saat (Günlük ortalama evden izlenme)

Bulut teknolojisinin avantajlarıyla canlı yayını durdurma, geri alma, kaydetme özellikleriyle ilk günden beri kullanıcı alışkanlıklarını değiştirip tüm ekranları televizyon haline getiren Turkcell TV+, bir yılda 600 bin (mobil TV, web TV ve IPTV kullanıcılarının toplamı) müşteriye ulaştı. Turkcell TV+, önümüzdeki dönemlerde Turkcell’in büyümesindeki itici güçlerden biri olacak.

 

Yakın Gelecekte
Kapsamlı uygulama dükkanı ile dinamik ve interaktif içerik Yüksek çözünürlük, ayrıntılı ve net görüntü ile 4K UHD

Turkcell TV+: Geleceğin TV Platformu

Not: Veriler, 2015 sonuç açıklama tarihi olan 18 Şubat 2016 itibarıyladır.

BiP: Yeni Nesil İletişim Platformu

BiP: Yeni Nesil İletişim Platformu

Yeni nesil IP bazlı iletişim platformu BiP’i rakiplerinden ayrıştıran kaybolan mesaj ve CAPS oluşturma özelliklerine yenisini ekledik. BiP kullanıcıları, mesajlaşma ekranından çıkmadan arama butonuna basarak sesli veya görüntülü görüşme yapabiliyorlar.

18 Şubat 2016 itibarıyla yaklaşık 6,2 milyon kez indirilen BiP’i, yerli bilgi birikimi ve kaynaklarla Türkiye’de geliştiriyoruz. Turkcell’in güçlü altyapısını kullanan BiP ile müşterilerimize yüksek hızlı ve kaliteli hizmet sunuyoruz.

Kullanıcı bazı hızla büyümeye devam eden BiP 189 ülkede indirildi. Türkiye’den sonra en çok yüklenen ülkeler Azerbaycan ve Almanya oldu. Türkiye kullanıcılarının %36’sını diğer operatör müşterileri oluşturuyor.

Bip

6,2 milyon indirme

%36 diğer operatör müşterisi

Not: Veriler, 2015 sonuç açıklama tarihi olan 18 Şubat 2016 itibarıyladır.

Turkcell Müzik: Lider Müzik Servisi

Turkcell Müzik, 2014 yılında yenilenen mobil uygulaması, 2015 yılında eklenen yüzlerce yeni liste ve kullanıcı dostu arayüzü ile müşterilerimizin müzik uygulamalarındaki birinci tercihi oldu.

Müşterilerimize internet kotasından düşmeden şarkı dinleme imkânı sunan Turkcell Müzik, 2015 yılında müşteri sayısı ve gelirini bir önceki yıla göre 3 kat artırarak Türkiye’nin en büyük müzik platformu oldu.

Turkcell Müzik

5,4 milyon indirme

500' ün üzerinde
şarkı listesi

Not: Veriler, 2015 sonuç açıklama tarihi olan 18 Şubat 2016 itibarıyladır.

Akıllı Depo: Herkes İçin Bulut Teknolojisi

Fotoğraf, video, müzik ve diğer dosyaları güvenle saklayıp paylaşma imkânı sunan Akıllı Depo, kolay kullanım, hızlı ve kolay paylaşım, işlevsel arayüz ve gelişmiş otomatik yedekleme özellikleriyle 1,7 milyon kullanıcıya ulaştı. Temmuz ayında paketlerde sunduğumuz kapasiteleri 10 kat artırdığımız Akıllı Depo, Türkiye pazarında lider konuma geldi.

Bireysel bulut uygulamaları arasında dünyada sadece Akıllı Depo, kayıtlı fotoğrafları kağıda baskı üzerinde görebilme, resim seçip baskıya gönderebilme, istenilen formatta ve adette basılabilen fotoğrafları kullanıcının adresine kargo ile ulaştırma özelliğine sahiptir.

Akıllı Depo: Herkes İçin Bulut Teknolojisi

1,7 milyon
kullanıcı

270 milyon
kaydedilen veri

Not: Veriler, 2015 sonuç açıklama tarihi olan 18 Şubat 2016 itibarıyladır.

GollerCepte: Taraftarlara Özel Servis

Dört büyük takım taraftarlarına özel hazırlanan GollerCepte uygulamalarımızla (GollerCepte 1903, GollerCepte 1905, GollerCepte 1907, GollerCepte 1967) maç anında golleri, flaş haberleri ve özel videoları, tüm dünyadan canlı skorları, puan durumlarını, fikstürü ve maçların canlı anlatımlarını müşterilerimize sunuyoruz. Tribün alanında diğer taraftarlarla sohbet edip gündemi tartışma imkânı da sunan uygulamamız, 18 Şubat 2016 itibarıyla 1,8 milyon kez indirildi.

GollerCepte: Taraftarlara Özel Servis

1,8 milyon
indirme

2 milyon
izlenen video

Not: Veriler, 2015 sonuç açıklama tarihi olan 18 Şubat 2016 itibarıyladır.

Turkcell Hesabım: Amacımız Müşterilerimizin Hayatlarını Kolaylaştırmak

Dijital kanallarımızdan yılda 1 milyar adedin üstünde işlem gerçekleştiren milyonlarca müşterimize dünya standartlarında en iyi altyapı ile teknolojik yetenekler sayesinde ortaya çıkan kolay, yalın ve kullanıcı dostu, eşsiz bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz.

Bu kapsamda müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak ve Turkcell’le ilgili aradıkları her şeye, her yerden kolayca ulaşabilmelerini sağlamak amacıyla 2014 yılında Turkcell Hesabım uygulamasını kullanıma sunduk. 2015 sonu itibarıyla 2,1 milyon kullanıcıya ulaşan uygulamada bilgi alma, işlem gerçekleştirme, servis satın alma ve müşteri hizmetlerine erişim ihtiyaçlarını müşterilerimiz tek adreste bulabiliyor. 2015’te The Loyalty Awards’ta turkcell.com.tr ve Hesabım uygulamamızla “En İyi Kullanıcı Deneyimi” alanında birincilik ödülü aldık.

Turkcell Hesabım: Amacımız Müşterilerimizin Hayatlarını Kolaylaştırmak

2,1 milyon
kullanıcı

5,4 milyon indirme

Resmi İşlerim: İş Takibi Artık Daha Kolay

Kamu kurumlarının değer varlıklarını mobil altyapımız ile birleştirerek müşterilerimize sunduğumuz Turkcell Resmi İşlerim uygulaması üzerinden, kullanıcılar çocuklarının okul sınav sonucunu, haklarında açılmış davaları takip edip varsa vergi borcunu, trafik para cezasını öğrenip emeklilik yaşı, toplam hizmet süresi gibi bilgileri sorgulayabiliyor. Talep edilen bilgileri tekrar tekrar sorgulamaya gerek kalmadan gönderebilen uygulama üzerinden 2015 yılında 22 milyon SMS trafiği gerçekleşti.

Resmi İşlerim: İş Takibi Artık Daha Kolay

Proaktif
Uygulama

22 milyon SMS trafiği

Hayal Ortağım: “Dünyada İlk”e Sahip Zengin İçerik

Görme engelli müşterilerimizin bilgiye hızlı ve kolay ulaşmasını sağlayan, onları sosyal hayatta daha aktif ve bağımsız kılan Turkcell Hayal Ortağım uygulaması ile güncel haberleri, köşe yazılarını takip etme, binlerce sesli kitabı ve dergiyi dinleme ve yüzlerce eğitimden yararlanma imkânı sunuyoruz.

2015 yılında yeni özelliklerle uygulamayı geliştirdik. Beacon teknolojisiyle geliştirilen navigasyon hizmeti sayesinde, Hayal Ortağım kullanıcıları istedikleri mağazayı ve yol bilgisini bulup sesli yönlendirme hizmeti almaya başladı. Eylül ayından bu yana da Cepten Sesli Betimleme özelliğiyle, dünyada ilk kez, görme engellilere vizyon filmlerini uygulama üzerinden ve ekstra donanıma ihtiyaç duymadan sesli olarak dinleme imkânı sunuyoruz.

Hayal Ortağım Cepten Sesli Betimleme uygulaması, 2016 GSMA Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen Global Mobil Ödülleri’nde "Erişilebilirlik ve Sosyal Hayata Dahil Edilme Alanında Mobilin En İyi Kullanımı” kategorisinde birinciliğe layık görüldü.

Hayal Ortağım: “Dünyada İlk”e Sahip Zengin İçerik

Cepten Sesli Betimleme Özelliği

Yol Arkadaşım Özelliği

Mobil Ödeme: Türkiye’de Mobil Ödemenin Öncüsü

Müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun ödeme çözümlerini yaratmak ve onlara hızlı ve kolay bir alışveriş deneyimi sunmak için, Mart 2015’te, 6493 sayılı Ödeme Hizmetleri mevzuatı çerçevesinde Turkcell Ödeme Hizmetleri A.Ş.’yi (TÖHAŞ) kurduk. Turkcell Mobil Ödeme servisinin hizmet verdiği 2 binin üzerindeki üye işyeri ağını genişleterek uygulama marketleri, restoran zincirleri, otopark ödemeleri, sigorta prim ödemeleri ve havaalanı hızlı geçiş hizmetleri gibi birçok yeni alanda hızlı ve kolay ödeme yöntemlerini hayata geçirdik.

Mobil Ödeme: Türkiye’de Mobil Ödemenin Öncüsü

2,3 milyon
kullanıcı

2 binin üzerinde
üye işyeri

KURUMSAL İŞİMİZ

Fortune 500 Türkiye listesindeki her 10 şirketten 9’u Turkcell’i tercih ediyor.

Üstün şebeke platformumuzun yanı sıra, iletişim ve teknoloji alanında geliştirdiğimiz çözüm ve yaklaşımlarımızla, kurumsal müşterilerimizin işlerinde fark yaratmalarına, rekabetçi ortamda öne çıkmalarına ve işlerini büyütmelerine destek oluyoruz. Türkiye’nin en büyüklerinin yer aldığı Fortune 500 listesindeki her 10 şirketten 9'una hizmet veriyoruz.

Gerçek Zamanlı Şirket Vizyonumuz

Kurumsal müşterilerimizin kendi müşterilerine en iyi hizmeti verebilmeleri için oluşturduğumuz Gerçek Zamanlı İşletme vizyonunu yalınlaştırarak, tüm şirketlerin uygulayabileceği şekilde Gerçek Zamanlı Şirket olarak yeniledik. Bu yaklaşmımızla tüm sistem ve süreçlerini anlık ve mekândan bağımsız olarak yönetebilen şirketlerin dönüşüm süreçlerine destek oluyoruz.

Gerçek Zamanlı Şirket çözümümüzde farklı seviyede servisler sunuyoruz:

  • Gerçek Zamanlı Şirket: Çalışanlarının iletişim ihtiyaçlarının yönetimini Turkcell’e devreden şirketlerin, Turkcell Akıllı Cihaz portföyünden cihaz ve mobil internet bağlantı ihtiyacı karşılanır. Şirket içi eğitimlerini istediği yerden, istediği zaman Turkcell Kurumsal Akademi üzerinden alıp toplantılarını Turkcell Video Konferans’la zaman ve mekândan bağımsız yapabilir. Turkcell Akıllı Faks’la, fakslarını akıllı cihazından yönetir, Turkcell EkipMobil+’la kendisine atanan işleri takip edip şirkete her yerden bilgi verir. Mobil Saha Çözümleri’yle saha operasyonlarını ofis dışından yönetip gerçek zamanlı bilgi alışverişi yapar.
  • Sıfır Altyapılı Şirket: Altyapı yönetimini Turkcell’e emanet eden şirketler, ofis içi iletişim ihtiyacını Turkcell Akıllı Santral’le karşılar. Turkcell Bulut Çözümleri’yle dosya yönetimini her yerden ve her cihazdan yapar, Turkcell Veri Merkezi’nden sunucu kiralayıp, fiziksel sunucu maliyetlerini azaltır, uzaktan yönetimle sunucularının kapasitesini gerçek zamanlı olarak artırıp azaltır.
  • Gerçek Zamanlı Pazarlama: Müşterilerini daha etkili yönetmek adına verilerin anlık olarak işlendiği Turkcell Mobil Pazarlama Çözümleri’yle, mevcut ve potansiyel müşterilerine belirlediği zamanda, belirlediği lokasyona girdiğinde ulaşabilir. Turkcell Akıllı Yetenekler’le iletişim bilgisine sahip olmadığı müşterisine ulaşabilir, Turkcell Akıllı Harita’yla hedef kitlesinin nerede olduğunu görür, ve pazarlama ve yeni şube açma operasyonlarını büyük veriye göre düzenleyebilir.

Nesnelerin İnterneti

Makinelerarası iletişim (M2M) çözümlerimiz sayesinde Turkcell Akıllı Araç’la filosunu uzaktan izleyip rota optimizasyonu ve yakıt tasarrufu yapar, Akıllı Enerji İzleme’yle tüm şube ve ofislerinin enerji tüketimini gerçek zamanlı olarak takip edip müdahale edebilir. Turkcell Akıllı Endüstri çözümleriyle ise işini sürdürdüğü tüm makine, donanım, varlık ve süreçlerini uzaktan gerçek zamanlı olarak izleyip olağandışı durumlarda anında müdahale edebilir.

Makinelerarası iletişim uygulamalarımızla Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettik.

M2M altyapımızla Türkiye’de:

  • 650 binin üzerinde aracı Akıllı Araç’a dönüştürerek yıllık yaklaşık 1,5 milyar TL yakıt tasarrufu sağladık.
  • Akıllı Enerji servisimizle 21 elektrik dağıtım şirketinde uzaktan okuduğumuz sayaç adedini 182 binin üzerine taşıdık.
  • Yeni nesil yazar kasa kullanıcı sayımızı 100 binin üzerine çıkardık.
  • EkipMobil dahilinde müşteri sayımız 100 bini aştı. EkipMobil’i cepten iş yönetimi katmanına genişlettik ve EkipMobil+’ı lanse ettik.
  • Türkiye’nin her bölgesine Akıllı Şehir teknolojilerini ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda ilk lansmanımızı Gaziantep’te gerçekleştirdik.

Veri Merkezi ve Bulut Servislerimiz

Türkiye’nin en büyük veri merkezi ve bulut servisleri altyapısını sunuyoruz.

7 veri merkezi
7.500 m2 alan (2015)
30.000 m2 alan (2018)

Veri merkezi çözümlerimiz, sunucu barındırma hizmetlerimiz,bulut servislerimiz, güvenlik ve erişim hizmetlerimizle kurumsal müşterilerimizin altyapılarını uçtan uca üstlenip kaynak yönetimlerini kolaylaştırıyoruz.

7 noktada 7.500 m2 alana sahip Turkcell Veri Merkezlerimizin kapasitesini üç yılda 30 bin m2’ye çıkarmayı hedefliyoruz. İstanbul Gebze’de yapımı süren yeni veri merkezimiz, Türkiye’nin tek lokasyonda en büyük ve en verimli veri merkezi olacak. Aynı zamanda Türkiye’nin Tier-3 tasarım ve uygulama sertifikasına sahip ilk hizmet sağlayıcı veri merkezi olacak. Ayrıca bu merkezimizde kendi fiber altyapımız üzerinden yedekli hizmet sağlanacak olup operatör yedekliliği de sunulacak.

Veri Merkezi ve Bulut Servislerimiz

TURKCELL SATIŞ KANALLARI

Müşteriye dokunduğumuz her noktada en iyi hizmeti vermeye odaklıyız.

Satış Kanalı Yapımız

Turkcell Bireysel Satış Kanalı, Alternatif Satış Kanallarımız, Turkcell Superonline Fiber ve DSL Çözüm Merkezlerimiz ve Kurumsal Satış Kanalı ile müşterilerimize hizmet vermeye ve çözüm üretmeye devam ediyoruz.

Yeni entegre yapımız çerçevesinde Turkcell İletişim Merkezleri’mizden (TİM) sabit ve mobil bütünleşik Turkcell çözümlerimizi, ilk olarak Kocaeli’nde müşterilerimize sunmaya başladık. Önümüzdeki dönemde Türkiye’de tüm illerdeki TİM’lerden sabit ve mobil bütünleşik çözümlerimizi müşterilerimize ulaştırmayı hedefliyoruz.

1080
Turkcell İletişim Merkezi
20
milyon ziyaretçi (Aylık)
11 bini aşkın satış noktası

Münhasır Kanal’da, 1.080 TİM’de 9 bin kişilik hizmet kadrosu ve özel eğitimli 157 Teknoloji Uzmanı’yla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Mağazalarımızı her ay ziyaret eden yaklaşık 20 milyon kişiye, hayatlarını kolaylaştıracak yeni teknolojiler hakkında, iletişim teknolojilerinde uzman kadromuzla danışmanlık veriyoruz. Teknoloji konusunda mağaza çalışanlarına koçluk yapan Teknoloji Uzmanlarımızla müşterilerimizin ürünleri deneyimlemelerini sağlıyoruz.

Münhasır Olmayan Kanal’da, 2.232 Yetkili Satış Noktası ve 9.078 Turkcell Satış Noktası’na, 34 Turkcell Dağıtım Merkezi (TDM) üzerinden ürün tedariği sağlayarak, ürün ve servislerimiz hakkında bilgilendirme yapıyoruz. TDM’lerin sahadaki kolu 230 kişilik Saha Aktivite Ekibi ve 70 kişilik TSN Destek Uzmanı ile yeni teknolojilerimizi, servislerimizi ve tekliflerimizi müşterilerimizle buluşturuyoruz.

Turkcell Flagship Mağazaları, Turkcell perakende kanalı için bir “deneyim aktarım platformu” olarak Turkcell’in telekomünikasyon sektöründeki liderliğini perakende sektörüne de yansıtma vizyonuyla 3 büyük ilde (İstanbul, Ankara, Antalya) popüler lokasyonlarda 6 mağazada hizmet veriyor. Tasarımında öncü olmayı, hizmet ve satış modelinde eşsiz müşteri memnuniyetini hedefleyen, tüm satış kurguları ve perakende uygulamaları ile rol model noktalar olan Flagship mağazalarda hizmet veren İletişim Danışmanlarımız’ın teknoloji çözümleri ve satış teknikleri konularında eğitimlerle uzmanlaşmalarına destek oluyoruz.

Telekom Dışı Satış Kanalları olarak, müşterilerimizin Turkcell ürün ve servislerine hızlı, kolay ve mümkün olabilen her yerden ulaşmaları için 15 binden fazla ulusal ve yerel market noktaları ile PTT şubelerinde satış yapıyor, ağımızı sürekli genişletiyoruz.

Alternatif Satış Kanallarımız

Telesatış Kanalı’nda odaklandığımız Inbound satış ile gelen çağrıları yaklaşık %15 oranda satışa dönüştürdük. Daha önce %6 civarında olan bu oran sayesinde “Sales Growth Achievement” dalında “Silver Stevie” ödülü aldık. Daha düşük maliyetle daha kârlı satışları, hacimli yapabilmemiz şirket kârlılığını olumlu etkiledi.

Online Satış Kanalımız, müşterilerimizin ürün ve hizmetlerimize her an, her yerden ve kolaylıkla ulaşmalarını sağlıyor. 2015 yılında “Tık Diye Turkcell’li Olmak” projemizi hayata geçirdik ve numara taşımayı bir tıklama kadar yakın ve kolay hale getirdik. Çoklu kanal yönetimi vizyonumuza paralel olarak hayata geçirdiğimiz “web kanalından satın al, mağazadan teslim al” projemizin pilot çalışması ile müşterilerimize teslimat alternatiflerini çeşitlendiren yeni ve kolay bir deneyim sunmaya başladık. Her akıllı telefonu bir mağazaya dönüştürme vizyonu ile mobil cihazlar üzerinden kontratlı ve peşin satış hizmetlerinin verilebilmesini sağladık.

Bireysel müşterilerimize 81 ilde verdiğimiz hizmetlerimizi, kurumsal müşterilerimize özel oluşturduğumuz yeni bir satış kanalı ile bütünledik. Sürekli yenilenen ve iyileşen arayüzümüz, hızlanan teslimat sürelerimiz ve her gün genişleyen teknolojik ürün portföyümüz ile müşterilerimize 7/24 daha iyi hizmetler sunmaya devam ediyoruz.

Self Servis Kanallarımız’da, müşterilerimizin Turkcell ürün ve servislerine hızlı, kolay ve mümkün olabilen her yerden ulaşmaları için bankaların ATM’leri, Çağrı Merkezleri ve İnternet Şubeleri ile ağımızı sürekli geniş tutuyoruz.

Kurumsal Satış

Kurumsalda Türkiye’nin en büyük ve en yaygın satış gücü, müşteri yönetimi, perakende ve dijital kanallar ile hizmet vermeye devam ediyoruz. Mobil, sabit ve DC/Bulut hizmetlerini uçtan uca sağlıyoruz.

Kurumsal Çözüm Merkezlerimizde çalışan toplam 1.300 kişi ile küçük ölçekli firmalara aktif satış yapıyoruz. Ek olarak firmaların tüm talepleri için Global Bilgi Çağrı Merkezi’nden hizmet veriyoruz. Toplam 400 kişilik portföy yöneticisiyle müşterileri düzenli olarak arıyor ve portföy yönetimi hizmeti sunuyoruz.

MÜŞTERİ DENEYİMİ ÇÖZÜMLERİ MERKEZİ

Turkcell Global Bilgi, müşteri deneyimindeki 16 yıllık tecrübesi yanında teknolojik yenilikleri yakından takip ederek yeni nesil müşteri yönetiminde yaratıcı çözümler sunuyor. Bu anlayışla Turkcell’li müşterilere hizmet ediyor, ihtiyaçlarına özel çözümlere istedikleri zaman istedikleri kanaldan ulaşmalarını sağlıyor.

Turkcell Global Bilgi öncülüğünde başlayan Türkiye’ye yayılma hareketiyle, sektöre farklı bir açılım getirip ülke ekonomisine katkıda bulunduk. Özellikle kadınların ve engellilerin çalışma hayatına katılmasına imkan sağlarken, istihdamda fırsat eşitliği yarattık.

10 yıl önce kurduğumuz Erzurum Çağrı Merkezi kent ekonomisine 1,1 milyar TL katkı sağladı.

Turkcell Global Bilgi’nin Anadolu’daki genç nüfus işsizliğinin azaltılmasına katkıda bulunmak için 10 yıl önce Erzurum’da kurduğu Türkiye’nin doğusunun ilk çağrı merkezi, kent ekonomisine 1,1 milyar TL katkı sağladı. Erzurum ile öncülüğünü yaptığımız Anadolu’daki çağrı merkezleri, bugün 50’ye yakın ilde 38 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor.

2015 sonunda Turkcell Global Bilgi, 15’i kendi bünyesinde olmak üzere Türkiye’de 20, Ukrayna’da 4 lokasyonda faaliyet gösteriyor. Toplam 24 lokasyonda, yaklaşık 10 bin’i kendi bünyesinde olmak üzere 12 bin kişiye istihdam sağlıyor. Günde ortalama 550 bin çağrı karşılayan Turkcell Global Bilgi, Türkiye’de 70 milyon, Ukrayna ve Rusya’da ise 10 milyondan fazla kişiye birçok kanaldan hizmet sunuyor.

Turkcell Global Bilgi, ödüllerine yenilerini ekledi.

Kurulduğu günden bu yana sektörde hep ilklerin öncüsü olan Turkcell Global Bilgi, kullandığı teknolojiler ve kurguladığı iş modelleri ile uluslararası arenada da önemli başarılara imza attı. Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün en önemli organizasyonlarından biri olan “ContactCenterWorld.com”un düzenlediği “2015 Top Ranking Performers” ödüllerinde, kendi kaynaklarıyla geliştirdiği “Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi” ile “En İyi Self Servis” kategorisinde, evden çalışma modeliyle de “En İyi Home Agent Yönetimi” kategorisinde dünya birinciliğine layık görüldü.